Klubbmesterskap

Larvik Golfklubb avholder hvert år klubbmesterskap i ulike klasser og i ulike spilleformer.

Klubbmesterskapet er et av klubbens høydepunkter gjennom sesongen og formålet med mesterskapet er å kåre klubbens beste golfspiller. Mesterskapene spilles derfor uten handicap.

Den enkelte klasse (jenter, gutter, damer, herrer osv.) må ha minimum 3 - tre - påmeldte spillere/lag for at klubbmesterskapet arrangeres i den aktuelle klassen. Enkelte år har kravet vært minimum seks spillere/lag.
Uoffisielt KM - for få deltagere er merket med * bak navnet.

Klubbmesterskapet kan spilles i de klubber man er medlem, uavhengig av om klubben er hjemmeklubb eller ikke.

KM Larvik GK
Klubbmesterskapet - individuelt slagspill - ble spilt som 72 hull slagsspill fra backtee uten handicap tom 2018 i dameklassen og tom. 2021 i herreklassen. Etter dette blir det spilt som 54 hull slagspill
fra backtee uten handicap.

KM Junior
Klubbmesterskap junior var opprinnelig for spillere tom 18 år i mesterskapsåret. NGF har senere utvidet den nasjonale junioralderen tom 19 år i spilleåret.
Klubbmesterskap junior spilles som 36 hull slagspill uten handicap fra klubbtee. Fra ca 2018 over 18 hull fra klubbtee.
Opprinnelsen til KM junior kom fra Harrie Christie - se egen artikkel fra klubbavisen Albatross fra november 2004.

KM Senior
Klubbmesterskapet for senior - damer og herrer - er åpent for alle klubbens medlemmer hvor damene er 50 år eller eldre i mesterskapsåret. For herrer er aldersgrensen 50 år. Tom 2015 var aldersgrensen for herrer 55 år.
Mesterskapet spilles som slagspill over 36 hull uten handicap fra klubbtee.

Larvik Golfklubb har også innført klubbmesterskap for Eldre senior. Disse er for damer 60 år eller eldre i mesterskapsåret og for herrer som er 60 år (fra 2016 - 65 år tom 2015) eller eldre.

KM Supersenior
Larvik Golfklubb har innført klubbmesterskap for Supersenior. Disse er for damer og herrer 70 år
eller eldre i mesterskapsåret.
Mesterskapet spilles som slagspill over 36 hull uten handicap fra fremskutt klubbtee - både fra 51 for damer og herrer. (Damene ønsker ikke  spille KM Supersenior fra 45, opprinnelige sølv.)

KM Foursome
Klubbmesterskap Foursome ble arrangert første gang i 2005. Mesterskapet spilles over 18 hull uten handicap fra klubbtee.