Handicapkomiteen

Vi fikk et helt nytt handicapsystem fra 1. mars 2020 - World Handicap System (WHS). Informasjon kan du bl.a. se på NGFs sider. En oppdatert versjon av WHS kommer i 2024.
Manualen i norsk versjon kan du laste ned - her.

Handicapkomiteen bidrar til at WHS (World Handicap System) følges i klubben. Komiteen fører register over alle handicaptellende runder til alle medlemmene som har LGK som hjemmeklubb. Komiteen har rettigheter til å suspendere handicapet til spillere. Komiteen foretar handicaprevisjon av medlemmers handicap ved behov og gjennomfører en revisjon av alle medlemmers handicap ved sesongslutt.

Har du lagt inn feil informasjon fra en handicaptellende runde i ditt handicapregister, så får du ikke selv rettet opp dette. Ta kontakt med Handicapkomiteen, så hjelper vi deg til å rette opp feilen.

Har du spørsmål - ta kontakt med Handicapkomiteens leder. Han var også medlem av det Europeiske golfforbundets (EGA) Handicapping & Course Rating Committee frem til 2020 og har i flere år arbeidet med det nye WHS.

Handicap

FunksjonNavnTelefon